Monte-Carlo Rally 1. nap - Grönholm, Atkinson, Gar
Január 20. Kissé botrányosra sikerült a 2006-os szezonnyitó, hiszen a nap elsõ felét csupán 11 páros tudta teljesíteni.
A felfordulást egy közúti baleset okozta azzal, hogy két kamion keresztbe fordult az elsõ gyorsasági felé vezetõ úton, útját állva a rajt felé igyekvõ versenyzõknek. A baleset az elsõ 11 páros elhaladása után következett, így õk még nekivághattak az etapnak, a többieket azonban a szervezõk a szervizparkba rendelték vissza, átlagolt idõvel, hogy legalább a második körre bekapcsolódhassanak. A versenyigazgatóság két gyors elteltével döntött úgy, hogy jobb lesz, ha a harmadik gyorsot csak etapként teljesíti a tucatnyi versenyzõ. A megrendezett két gyors gyõzelmein Loeb és Grönholm osztozott, a vezetést pedig a hazai pályán autózó Loeb ragadta magához. Azt tudtuk, hogy Panizzi jól fog menni, de arra mégsem számíthattunk, hogy a csonka elsõ kör után, Gilles és Herve a második helyen fog tanyázni. Harmadikként Grönholm térhetett vissza a szervizparkba, akit Panizzi tavalyi csapattársa, Gigi Galli követett. Folytatva a meglepetések sorozatát, az ötödik helyet a tavalyi Subaruval a pályákkal még csak ismerkedõ Chris Atkinson orozta el a legjobb Peugeot-s, Toni Gardemeister orra elõl.
A második körre a rendezõknek is sikerült soraikat rendezni, így itt már a teljes mezõny rajthoz tudott állni. Természetesen volt aki örült, és volt aki nem annyira, annak hogy Petter Solberg idejét kapta, de azt tudni kell, hogy Subaru norvégja délelõtt tragikusan rosszul választott gumit. A mezõny kiegészülésével az elsõ kiesõre sem kellett sokat várni, és sokak nagy bánatára Gigi Galli lett 2006 elsõ áldozata. Az olasz picikét gyorsabban érkezett a négyes gyors elsõ kanyarjainak egyikébe, mint amit az elbírt, és a Lancer bal elejével nekicsapódott egy kõnek, ami használhatatlanná tette a kocsi futómûvét.
Mindeközben az élen, nem történ nagy változás, leginkább annyi, hogy Sebastien Loeb növelte elõnyét. Tehette ezt a nap záró gyorsaságijáig, mert folytatva Ausztráliában induló balszerencse-sorozatát, a gyors 5. kilométerénél, leesett az útról és a nap feladására kényszerült. Az elsõ hely, Loeb kipottyanása után, Marcus Grönholm ölébe hullott, aki elõbb maga mögé utasította majd megnyugtató elõnyre tett szert Gilles Panizzivel szemben. Panizzinak a Red Bull szááárnyakat adott, mert bár a nap utolsó gyorsaságiján elvesztette második helyét, a lesajnált Fabiával Colin után Õ is versenyben tud lenni a dobogóért. De akkor mit mondjuk Chris Atkinsonról, aki monacói újonc létére a dobogón tudta befejezni a verseny elsõ napját? A fiatal ausztrál szemben csapattársaival, egésznap remekül választott gumit, és hiba nélkül teljesítve a penzumot bejött a második helyre.
Nincs mese, Toni Gardemeister elõtt is fejet kell hajtanunk! A Fordtól elbocsátott finn barátkozása a 307-essel nem tartott sokáig, legalábbis ezt igazolja nap végi harmadik helye, és 3,4 másodperces hátránya Atkinsonnal szemben. Panizzi negyedik helye nem mérvadó, mert a gall kakast alig 10 mp. választja el a második helytõl. Talán már feltûnt valakinek, hogy már a negyedik helynél tartunk, mégis eddig csak egy színtiszta gyári versenyzõ nevét említettük. És még egy darabig nem is fogjuk, mert az ötödik helyen is privát egységet találunk. Manfred Stohl ugyanis éppen ide vezényelte a Bozian 307-esét. Az energiaital jó hatással van a Skodákra, errõl tanúskodik Francois Duval eredménye is, akinek ezen a napon még gyorsaságit is sikerült nyernie, a Kizz Me által felspannolt Fabiával. Egészen a hetedik helyezettig kellett várnunk, hogy ismét gyári, a délelõtt rosszul gumit választó Petter Solberg nevével találkozzunk. A nap második felére Petternek is sikerült megtalálni a megfelelõ abroncsokat, és szép lassan meg is kezdte a felzárkózást, míg az utolsó pontot érõ helyre, Solberg aszfaltos csapattársa, Stephane Sarrazin kormányozta be autóját. Az N csoportban az utolsógyorson szerezte meg a vezetést a japán Nutahara, Jasen Popovnak így meg kellett elégednie a nap végi ezüstéremmel, míg a harmadik helyre Nasser Al-Attiyah futott be.
Rallye Monte-Carlo 1. nap: 1. Grönholm (Ford) 1:09.30,8 1. Atkinson (Subaru) +1.23,7 3. Gardemeister (Astra Peugeot) +1.27,1 4. Panizzi (Red Bull Skoda) +1.34,6 5. Stohl (Bozian Peugeot) +1.39,1 6. Duval (First Skoda) + 2.05,5 7. P. Solberg (Subaru) +2.34,1 8. Sarrazin (Red Bull Skoda) +2.46,8 9. Sordo (Kronos Citroën) +3.57,4 10. Hirvonen (Ford) +3.58,8 11. Pons (Kronos Citroën) +4.10,0 12. H. Solberg (Bozian Peugeot) +4.22,4 13. Kopecky (Kopecky Skoda) +4.41,8 |
1 (2006.01.21.) |